måndag 25 november 2013

På plats! :)

Sådär, nu ligger en jättefin liten blastocyst på plats i min livmoder! :) Jag var så sjuuukt nervös hela förmiddagen och vaktade telefonen som en hök, men som tur var ringde ingen från kliniken! Tyvärr klarade sig inte den första de tinade upp, men den andra såg jättefin ut. Det enda lite konstiga, som jag tyvärr inte ens tänkte på då när vi var där, var ju att blastocysterna var odlade olika länge (5 och 6 dagar) och tanken var nog att vi skulle återföra 6-dagars imorgon egentligen om den första inte klarade sig (idag är det ju 5 dagar efter ägglossning). Jag glömde helt att fråga om det, men jag hoppas att en dag hit eller dit inte spelar så stor roll när det gäller blastocyster. Och det är nog bättre att det är åt det här hållet än det andra inbillar jag mig. Det var hur som helst en otroligt märklig känsla att gå uppför trappan till kliniken igen. Så mycket som har hänt sen vi gick uppför den senast. Det var i ett helt annat liv känns det som. Och det var det ju faktiskt också. Livet innan dottern.

Testdagen är i slutet av nästa vecka (inte riktigt säker på vilken dag, läkaren var lite förvirrad), men jag tror att vi kommer att testa på fredagen om inget oväntat händer.

Snälla lilla söta, vi vill så gärna att du stannar hos oss för alltid nu! Mamma och pappa har så mycket kärlek över, och du kommer att få världens bästa storasyster! Vi lovar! :)

Tänk, det kan faktiskt vara så att jag är gravid igen alldeles, alldeles snart. Häftigt! :)


1 kommentar:

  1. De kanske garderade sig och frös in embryon på olika dagar? Det är nog som du tror inget som spelar någon större roll med blastisar.

    Åh det är så stort! <3 förstår att det kändes overkligt!
    Kramar och lycka till!!

    SvaraRadera