torsdag 28 november 2013

Inga känningar

Nog för att jag kommer ihåg att det var jobbigt att vänta på testdagen vid de förra försöken, men var det verkligen så här segt?? Jag är bara på ruvardag 3 och det känns minst som nummer 30. Tiden går verkligen superlångsamt. 

Min kropp känns tyvärr nästan helt nollställd och jag har knappt några känningar åt något håll. Inga ömma bröst eller så. Möjligtvis lite mens/molvärk nu på kvällen som går ut lite i ryggen. Typisk värk som innan mensen kommer. Jag hade väldiga hugg i magen i tisdags och det kom även lite rosa tillsammans med progesteronkladdet då. Jag vet att det är för tidigt att få symptom redan nu, men NÅGOT hade ju varit kul att få känna i alla fall. Om inga ömma bröst eller illamående dyker upp innan helgen är slut kan vi nog vara ganska säkra på att det är kört. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle kunna skilja så mellan två graviditeter, och jag vet ju vilka symptom jag hade när jag väl var gravid.

Om jag ändå ska försöka leta tecken och symptom (som man ju gärna gör under de här dagarna) så kommer här min lista:
 
Hugg och stick = blaston fäste
Det rosa i tisdags = nidblödning (blaston var odlad 6 dgr så teoretiskt är det ju möjligt...kan ju också vara pga att de var och rotade där inne dagen innan)
Igår kväll = svullen mage
Imorse och nu på kvällen= illamående
 
Allt det jag radat upp är ju sånt man lika gärna kan ha inbillat sig, men jag ska försöka tänka positivt... Hur svårt det än må vara så har jag ju i alla fall mycket större chans att bli gravid den här månaden än alla andra månader i alla fall. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar