tisdag 24 april 2012

De där taggarna

När kommer egentligen taggarna att trubbas av? Kommer de någonsin att försvinna?

Trots att jag sitter med magen i vädret och en liten som sparkar där inne får jag precis samma känsla varje gång jag får ett graviditetsbesked. En otäck och isande klump i magen. Bittra och hemska tankar om att det går så lätt för alla andra. Det spelar ingen roll att jag vet att de andra också har haft det tufft, men på helt andra sätt.

Jag hoppas verkligen att jag så småningom lär mig att leva med taggarna. Men mest hoppas jag så klart att de kommer att skrumpna ihop för att till slut falla av.

1 kommentar:

  1. Åh, det är så jobbiga känslor det där. Mina vände totalt när jag blev gravid. Det är en HELT NY känsla att bli uppriktigt glad för någon annans skull. Hoppas dina taggar också ramlar av så småningom. Kram

    SvaraRadera