onsdag 5 februari 2014

v 4+2 Trött och matt

Det här är verkligen en riktigt pärs. I förrgår kväll tyckte jag att illamåendet började avta, och igår kände jag knappt av det något alls. Dessutom hade jag fruktansvärt ont i både mage och korsrygg i förrgår, men det blev också mindre igår. Idag är jag möjligtvis lite mer illamående (med lite god vilja) och dessutom har brösten börjat ömma lite. Men jag har ingen mensvärk (bara lite stick i livmodern ibland) och inte ont i ryggen. Hungern tycker jag ligger på en konstant hög nivå... Det rosa som kom igår morse av avtagit och nu är flytningarna knappt färgade alls längre. Däremot känns det konstigt när jag tar progesterontabletten. Mina känslor pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan.

Jag har inte tagit något test idag, och nu känner jag nästan att jag ska vänta till testdagen som är om en vecka innan jag tar ett nytt test. Då är jag på ruvardag 21 och då visar testet helt säkert hur läget är i alla fall.

Från och med nu ska jag vara snällare med mig själv och försöka att tänka mer positivt. Jag ska försöka att vara i nuet och börja njuta lite. För så vitt jag vet är jag ju faktiskt gravid just nu. Coolt! :)

Och ser ni, jag vågade lägga in veckonummer i rubriken?

3 kommentarer:

  1. Härligt härligt. Håller tummarna stenhårt men det ser ju bra ut <3!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ååååå! Hurra! Det kommer gå bra! :)
    Kramar!/Anna S

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas för er! Precis som förra gången. All lycka!

    Lina
    Inteutanf.blogg.se

    SvaraRadera