måndag 27 januari 2014

Lugna gatan

Jag fattar inte vad som flugit i mig, men jag känner mig så himla lugn. Det är först idag jag börjat räkna ruvardagar (nr 5 idag!) och jag inser att det här kring de här dagarna som embryot borde fästa där inne.

I november var jag ett nervvrak under hela ruvningen och hade en stressklump i magen. Den här gången rusar tiden fram och jag glömmer för det mesta till och med bort att jag ruvar!

Jag tar lutinus 3 ggr/dag men har ännu inte fått några ömma bröst eller liknande av dom. Det enda jag känner är molande mensvärk och lite pirr i brösten av och till. Det är så konstigt, för efter graviditeten har jag inte haft ömma bröst en enda gång. Tidigare hade jag alltid ömma bröst i samband med mensen någon dag i alla fall. Jag fick ju inga ömma eller svullna bröst i samband med plusset i december, så jag ska försöka att inte haka upp mig så mycket på det den här gången (troligen lättare sagt än gjort...).

Nu börjar de spännande dagarna där eventuella symtom borde dyka upp, så jag antar att de lugna dagarna kanske snart är över? Tur att det är fullt upp på jobbet efter några lediga inskolningsveckor, och att det efter jobbet är fullt upp med lek och bus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar