onsdag 22 januari 2014

Dubbelruvar!

Vi som absolut INTE skulle återföra 2 embryon hade vi bestämt. Men det blir inte alltid som man tänkt sig, och idag fick jag ett fint 4-celligt och ett halvbra 2-celligt embryo insatt. Det kändes så himla dumt att kasta bort ett embryo så då fick det också hoppa in i livmodern. Tyvärr fick de tina alla 3 embryon, så nu är vårt fryslager helt tömt. Men jag hade redan ställt in mig på att alla tre skulle gå åt idag så det känns faktiskt inte som hela världen.

Det blev att jag åkte själv till återföringen eftersom vi precis håller på att skola in dottern på förskolan. Det var jättelugnt på kliniken (tror att jag var ensam om återföring idag till och med) så jag slapp vänta på min tur, och sånt gillas ju alltid! Trodde att det skulle kännas konstigt att vara där utan min man, men man börjar ju bli lite rutinerad så det gick bara finfint. Nu hoppas jag att jag inte behöver åka dit någon fler gång!

Jag stannade förresten till på samma fik som vi fikade på efter återföringen när dottern blev till, och jag åt en sån där grodbakelse även idag. Vad gör man inte för att öka chanserna? ;)

Nu väntar ett par nerviga veckor i väntan på resultatet. Jag har väl inga jätteförhoppningar, även om ett litet pirr har väckts inom mig. :)

6 kommentarer:

  1. Som jag håller tummarna för er den här gången! Du kommer säkert inte ihåg mig. Jag hade en blogg (I väntan och förväntan - Emma) för länge sedan, när vi precis hade börjat försöka du och jag. Jag blev gravid, men fick missfall. När du blev gravid orkade jag inte hänga med längre ... ja, du förstår. Vi kommenterade i alla fall varandras bloggar ganska flitigt i början och jag kände att vi var på samma nivå.

    Detta har gått ett tag och nu sitter jag här med vår lille son på 5 månader. Han blev till efter 5 fulla IVF:er. Pust!

    Jag hittade tillbaka hit via en annan blogg och följer ert syskonförsök med spänning. Vi planerar att börja försöka när vår son har fyllt ett, alltså till hösten.

    Stort lycka till och trevlig helg!
    Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hej! Klart jag kommer ihåg dig, har funderat på hur det gått för er! Jättekul att höra att ni också fått barn nu, stort grattis! :) Och vad n behövt gå igenom för att nå dit... 5 försök! Jag som tyckte att 3 var alldeles för jobbigt... Bloggar du något nuförtiden? Tack för lyckönskningarna! :)

      Radera
    2. Jag hade en gravidblogg för familj och vänner (lösenordsskyddad). Den ligger vilande nu fram till att det är dags för syskon. När det väl är dags, kan jag alltid skicka en inbjudan till dig, så blir det rättvist:-)

      Jag stängde ned bloggen "I väntan och förväntan" på grund av att jag fick en enda negativ kommentar. Jag var inte redo att försvara mig i det stadiet och kände bara att det inte var värt det. Jag blev så ledsen.

      Jag hoppas du får en härlig vecka trots ruvning (eller kanske tack vare den?).

      Radera
  2. Oh, vad spännande!! All lycka till nu tjejen!
    Kram kram/ Anna S

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande med dubbelruvning. Hoppas verkligen att det går vägen denna gång. Grodan måste ju bara föra tur med sig igen! Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns både läskigt och kul att dubbelruva! :) Kram!

      Radera