fredag 14 september 2012

Så mycket att berätta om

Under varje barnvagnspromenad formulerar jag blogginlägg i mitt huvud. Och varje gång jag väl sätter mig vid datorn är allt som bortblåst! Det är så mycket jag vill skriva om. Hur det är att vakna med en liten gobit intill oss i sängen, hur hon vägrar att sova i vaggan, hur hon fyller blöja på blöja i en aldrig sinande ström, hur fantastiskt underbart det är när hon tittar på mig och småflinar, hur konstigt det känns att helt plötsligt vara en del i föräldragemenskapen, hur söt hon är när hon nyper ihop munnen och sträcker ut sig efter att hon vaknat, hur hon växer ur sina kläder i rasande fart, hur otroligt bra allting gått med amningen, hur hon sov 6 timmar i sträck i natt, hur hon gör dreggelbubblor i munnen, hur det är att åka till BVC, hur mycket tjockare hon blir för varje vecka, hur ofantligt gott hon luktar, hur underbart fin min man är som pappa, hur det är att vara hemma och upptäcka en ny och dagledig värld, hur lyckligt lottade vi är som fått en så underbar tös osv osv. Men eftersom tiden går så snabbt så tror jag att jag får nöja mig med den här sammanfattningen. :)

Jag börjar äntligen känna att jag har landat i mammarollen, och alla ord om att "njut för det är ju så kort tid de är så små" gör mig inte längre stressad. Allt har varit väldigt omtumlande den här första månaden, och jag hamnade aldrig i den där himlastormande förälskelsen på en gång. Jag har som tur är inte känt mig stressad över det utan känt att det är okej att det tar lite tid. Och nu är vi äntligen där. Hon och jag har hittat varandra på riktigt nu. Min kärlek till henne blir starkare och starkare för varje dag, och jag är så stolt över mig själv som klarar av att vara den mamma just min dotter behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar