onsdag 18 juli 2012

Nu är det vi som packar BB-väskan

Vi var hos barnmorskan idag och nu har bebisen fixerat sig där inne. Hjärtljuden låg på 140 slag/min denna gång och SF-kurvan har planat av. BM trodde att det är p.g.a. att magen har sjunkit lite. Det är en så hisnande känsla som kommer över mig när jag tänker på att bebisen mest troligt finns här ute hos oss om en månad. Jag hoppas att vi slipper gå över tiden alltför mycket...

Förberedelserna här hemma börjar gå mot sitt slut. Vaggan står färdigbäddad och väntar. Vagnen är redo. Kläderna och filtarna ligger tvättade i lådorna. Amningsgrejer finns på plats. Det enda som egentligen är kvar att fixa är lite blöjor, men det ska jag fixa imorgon. 

I helgen åker vi hem till våra föräldrar och stannar på obestämd tid. Det innebär att vi därför också kommer att packa BB-väskan den här veckan. I november förra året skrev jag om hur andra packade BB-väskan när vi packade ÄP-väskan. Nu är det vi som förbereder oss inför en bebis ankomst. Fullkomligt underbart.

1 kommentar: