torsdag 26 juli 2012

Inget är som väntans tider...

Eller vad ska man säga? Jag trodde inte att jag skulle börja räkna ner på allvar så här tidigt eftersom jag räknar med att gå över tiden, men sen en vecka tillbaka letar jag tecken... Det tråkiga är att det inte finns några tecken att hitta. Inte än i alla fall. Men känslan av att det kan hända när som helst är häftig i vilket fall som helst! :)

Läget just nu:
Förvärkarna kommer någon enstaka gång per dag bara. Max.
Sömnen blir stadigt sämre och sämre. Jag vaknar på nätterna och har svårt att somna om.
Bebisen trycker på blåsan mer eller mindre hela tiden och så snart jag rest mig från toaletten måste jag sätta mig ner igen.
Utbrytningsförsöken via sidan av magen fortsätter och härom kvällen kunde jag inte somna på över en timme för att bebisen låg och tryckte på åt alla håll och kanter.
Magen verkar inte växa så mycket nu, men jag misstänker att det egentligen är så att det är rumpan på mig som växer mest och att magtillväxten därför ser mindre ut än den egentligen är. ;)

5 kommentarer:

  1. Vad jag känner igen mig! Har tänkt tanken att sova på toastolen, om det bara inte vore så att benen domnar bort. Sova är inget man kan räkna med längre. Sover som bäst mellan 5 och 10-11, vilket gör att halva dagarna bara försvinner. Vad är vitsen med att lägga sig före midnatt när man ändå inte kan sova?! Håller man på att slumra in, ja då börjas det. Utbrytningsförsök till vä om naveln eller hicka.
    Sambon o jag turas om att snarka kopiöst mycket och på så sätt hålla den andre vaken.
    TUR att man inte ska upp och jobba!! :-D
    Snart är det dags!! Inte många dagar kvar nu!!!! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är också så otroligt glad att inte behöva gå till jobbet, utan kunna sova lite när som helst istället :)

      Radera
  2. Hej! Hittade din Blogg av en slump då jag sökte på Trombyl som jag precis börjat äta efter 3mf och så såg jag din mage! STORT Grattis! Känns verkligen SÅ bra att få se någon det gått bra för! Kram

    SvaraRadera
  3. De flesta (typ 92%) föder tre dagar innan till tre dagar efter bf :-) så härligt att det är dags snart! Förlossningen är en häftig upplevelse. Längtar tills vi får se vem det är som ligger i magen <3 kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, då hoppas jag att jag kvalar in bland de 92 procenten också :) Ja, det är verkligen spännande nu! Får se om det blir en flicka ändå ;) Kram

      Radera