torsdag 12 juli 2012

Förvärkar

Äntligen (?) har jag börjat känna något som jag tror är förvärkar. Barnmorskan frågade mig om det förra veckan, men då hade jag inte känt något mer än vanliga sammandragningar. Nu kan sammandragningarna ibland kombineras med mensvärk och ont i nedre delen av ryggen, så jag antar att det är det som är förvärkar? Inte för att jag gillar att ha ont, men att känna smärta i samband med sammandragningarna gör att allt blir så mycket mer verkligt. Det är upploppet nu. Snart är vi där.

Bebisens rörelser har blivit väldigt mycket starkare de senaste dagarna också och nu trycker den på så fasligt åt sidorna med fötterna och rumpan, och kittlar mig i ljumskarna med sina händer och armbågar. Ibland tror jag nästan att den ska lyckas bryta sig ut via sidan av magen. :)

4 kommentarer:

  1. :-D Den där utbrytarkänslan har jag också haft! Ibland känns det verkligen som om bebisen testar om det går att trycka sig ut någonstans :-)
    Spännande med förvärkar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland undrar man vad den har för sig där inne egentligen. :)

      Radera
  2. Åhh, tack så mycket för din kommentar och dina tummar! :) Det värmer!

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Åh ja så är det! Underbart <3 jag brukade lägga en vetekudde i svanken, det var jättehärligt. Nu är det snart dags :-D det kommer att gå så himla bra! Kram!

    SvaraRadera