fredag 29 juni 2012

Sista dagen

Idag gör jag min sista arbetsdag på över ett år. Veckan har jag tillbringat med att arbeta undan saker och bocka av grejer på alla tusen listor jag haft, avsluta pågående ärenden, städa och rensa kontoret och njuta av det faktum att jag inte behöver bekymra mig över något på jobbet på över ett år. Inte helt fel. ;)

Nu är det lite drygt fem veckor kvar till BF och allt känns så otroligt overkligt. Tänk att vår lilla parvel snart bor med oss på riktigt, på utsidan av magen. Jag är så sjukt nyfiken på hur han/hon ser ut, vad det är för liten person som ligger där inne, och om det är en pojke (vilket jag och minst 95% av alla jag träffat på tror...) eller en flicka.

Den närmaste veckan väntar vila och småpyssel hemma och mannen har inte semester förrän om 3 veckor. Planen för nästa vecka är att börja fylla upp frysen med matlådor och fikabröd och att tvätta och göra i ordning alla små kläder. Jag körde en maskin med bebiskläder förra veckan och känslan av att hänga upp sockarna var ofattbar. Jag minns hur jag för något år sen stod i tvättstugan och grät av förtvivlan samtidigt som jag hängde kläder. Jag längtade så ofantligt efter att få hänga upp just bebissockar. Det har hängt med som en målbild under allt kämpande så det var väldigt härligt att faktiskt få göra det på riktigt nu. Till veckan ska vi också hämta ut vagnen och babyskyddet som kommit nu.

Mellan allt hemmastök har jag mest tänkt att vila, läsa, klappa magen och käka jordgubbar. Oh, du ljuva sommartid! :)

3 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag hittade till din blogg i helgen och har läst igenom stora delar av er långa resa. Har en kompis som gick igenom precis samma sak. Idag är hon naturligt gravid med nr 2. Inte helt planerat då nr 1 bara är över året :) Fantastiskt att det har gått vägen för er och att ni är inne på upploppet nu. Själv går jag in i vecka 14 idag och är en sådan du får taggar emot, då det tog sig på en gång för oss... Lycka till, kommer att fortsätta följa dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din hälsning! Det är alltid kul att veta något om de som läser bloggen. :)

      Radera
  2. Underbart tjejen! Njut av semestern nu :)

    Kram!!
    /Anna (wannabe)

    SvaraRadera