onsdag 16 maj 2012

Alles gut!

Allt såg bra ut hos barnmorskan och hjärtat slog den här gången med 144 slag/minut. Pyret passade också på att sparka barnmorskan på handen när hon skulle mäta magen. :)

Ultraljudet hos läkaren gick också bra. Moderkakan ligger i framvägg och är inte i vägen för utgången! Jippie! :) Mannen missade barnmorskebesöket den här gången och ville därför gärna få höra hjärtljudet när vi var hos läkaren istället. Hon försökte med en doppler men lyckades inte få till det så vi fick därför göra ett vanligt ultraljud på magen lite snabbt också. Oj så mycket större bebisen var denna gång! Hjärtat pumpade på som bara den och vi fick se den söta lilla profilen också. Det verkar som att bebisen brås på sin mor när det gäller näsan. :)

En lite rolig grej också: ultraljudet för att kolla moderkakan var ett vul, och ett tecken på att det faktiskt var ett tag sen jag behövde hoppa upp i gynstolen var att jag när jag varit inne på toaletten kom ut igen med kläderna på. Jag fick helt enkelt gå tillbaka till toan och klä av mig, haha. Förvirrad eller vad? :)

Nu tar jag långhelg och njuter av våren och trevligt kompissällskap. Trevlig helg på er alla!

3 kommentarer:

  1. Åh så härligt!!! Då kan du njuta ordentligt!! Tror det är en tös därinne jag:)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Fnissar åt att du gick ut til VUL med kläderna på, hi hi! Vilken tur att man glömmer.
    Skönt att det var bra med moderkakan och allt! :)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Å det är så härligt när man får höra de där hjätljuden!

    SvaraRadera