söndag 3 januari 2016

Tack 2015

Fem dagar över tiden kom allra finaste lillebror till världen. Jag har påbörjat många långa inlägg men jag tror att det får bli ett kortare istället. Förlossningen gick väldigt bra även denna gång och det var så häftigt för förlossningen var nästan en repris av förra gången med skillnad att allt gick dubbelt så snabbt. Jag kunde precis känns igen mig i varje steg och visste därför ungefär i vilket skede jag var hela tiden. När vi kom in var jag öppen 4 cm och hade värkar, men inte särskilt täta. En timme senare var jag öppen 9 cm och 20 min efter det var han ute efter 5 minuter av krystningar. Det enda som jag tyckte gick "sämre" denna gång var just krystningarna, och jag tyckte inte att jag fick till det på samma sätt som förra gången, men jag tror det var för att jag knappt hann krysta något denna gång. Förra gången krystade jag under 20 minuter.

Hittills har allt gått väldigt bra för storasyster och det har inte varit så många stunder av avundsjuka. Lillebror är en ganska lugn bebis som än så länge mest bara sover och äter, och det har gjort det lite enklare så klart.

Jag är så oerhört glad och tacksam. Känslorna som kommer när jag sitter med lillebror vid bröstet och storasyster tätt intill mig går inte att beskriva. Tänk att vi äntligen har kommit hit, till ett liv med två underbara barn. Allt känns så naturligt - det är precis så här vi ska ha det. 

Tack 2015 för att du gav oss det vi önskat allra mest. En storasyster, en lillebror och ett slut på barnlösheten. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar